Consultările pacienților trebuie să fie structurate ca și conversații deliberate între medicul stomatolog și pacient, care se adresează stării dentare a pacientului, starea medicală relevantă, obstacolele ce pot sta în calea tratamentului, opțiuni de tratament, riscuri și detalii relevante inclusiv timp și costuri. Ar trebui recunoscut faptul că este aproape imposibil de a furniza pacientului o întelegere completă a tuturor opțiunilor de tratament și detalii. Medicul dentist trebuie să identifice, să educe, să informeze și să consilieze pacientul referitor la toate informațiile relevante.

Din moment ce nu este în mod clar în a prezenta opțiunile adecvate pacientului fiecare medic stomatolog își dezvoltă propriul său propiul stil de comunicare pentru consultări. Acest articol sugerează aderarea la o formulă care ține cont de condiție, istorie, psihologie, așteptările și cerințele pacientului de a comunica informații adecvate într-o succesiune logică. Această formulă este cunoscut sub numele de „4 întrebări de consultare”

1. Cum va arăta pacientul atunci când se termina consultația?

Această întrebare este obiectivul principal al consultării și cuprinde starea curentă a pacientului și rezultatele posibile de tratament. Este mult mai important ca pacienții să înțeleagă mai întâi rezultatele tratamentului, mai degrabă decât metodele utilizate. De asemenea, discutarea, vindecarea, riscurile chirurgicale, materiale de restaurare, sau opțiuni provizorii în acest moment pot fi confuze și irelevante. Odată ce un rezultat de tratament este identificat, alte considerații devin mai relevante, deoarece pacientul poate recunoaște că se lucreaza spre un anumit scop de tratament.

2. Cât o să dureze?

Această întrebare se poate răspunde numai cu acuratețe după ce obiectivele de tratament concrete au fost identificate. Întrebările de timp includ durata tratamentului de la început până la sfârșit, numărul de consultații, durata consultațiilor, precum și flexibilitatea consultațiilor. Sensibilitatea la locul de muncă al pacienților, de călătorie, precum și angajamentele personale tind să reducă obiecțiile bazate pe timp. Organizarea secventă de tratament pentru a optimiza consultațille este o strategie excelentă pentru a minimiza angajamentele de timp pentru pacienții ocupați.

3. Va durea?

Sau nu? aceasta este o problemă importantă pentru aproape toți pacienții. Pentru unii, aceasta este o problemă paralizantă. Este o preocupare care necesită mai mult decât o reasigurare ocazional despre anestezic local. Includeți o discuție despre modul în care pacientul se va simți la următoarele consultații și la terminarea tratamentului. Discutarea managementul anxietății și utilizarea sedativelor este adecvată. Sensibilitatea termică, modificări muscăturii, sensibilitate la presiune, precum și orice modificări dietetice ar trebui incluse în funcție de necesități. Pacienților trebuie să li se spună cât timp le va lua pentru a se recupera de la procedurile invazive, inclusiv durata și severitatea de neplăceri.

4. Cât va costa?

De multe ori, pacienții sunt copleșiți de proces, posibilitățile și informații tehnice prezentate. Indiferent de medic sau relația cu pacientul, un anumit nivel de tensiune există, de obicei, în timpul consultărilor. Cea mai ușoară întrebare pentru un pacient să se gândească în această situație este „Cât de mult?”

În cazul în care este de acord că aceste consultări ar trebui să fie în mod deliberat, organizate, conversații structurate, atunci problema costurilor ar trebui amânată până când au fost abordate alte probleme. In acest moment, pacientul ar trebui să aibă o idee bună a ceea ce el sau ea „cumpără”. Cel mai important, medicul stomatolog va explica și va stabili valoarea pentru serviciile propuse dupa o consultație in prealabil. Numai în acest moment este pacientul pregătit pentru discuția de cost.

Planul de tratament

Filozofia de „planificare în sens invers” contrazice oarecum metodele predate în majoritatea școlilor dentare. In mod traditional, pacientii sunt aduși prin diferite faze standardizate, prescrise de tratament, apoi „reevaluează” pentru a identifica obiectivul final de tratament. Ca urmare, pacienții pot deveni epuizați și frustrați de proces și nu înțeleg obiectivele lor. Ei își pierd entuziasmul și răbdarea lor, și, uneori, pune la îndoială valoarea serviciilor.

De aceea, este important pentru a descrie procesul de tranziție de la starea curentă a pacientului la terminarea tratamentului. Pacienții care au nevoie să știe cum vor arăta și modul în care acestia vor funcționa în timpul procesului de tratare. Ei au nevoie să se asigure că nu vor fi sau desfigurat în incapacitate în timpul tratamentului. Întrebările includ tipul de restaurare provizorie care urmează să fie utilizată și în cazul esteticii și funcția se va îmbunătăți.

Concluzie

Prezentarea cazului, astfel încât să structureze toate informațiile sunt prezentate cu ajutorul celor „4 întrebări” ce creează un format logic și complet pentru discuții. Planificarea tratamentului prin utilizarea principiilor de „planificare în sens invers”, permite atât stomatologilor cât și pacienților să distingă obiectivele de tratament, metode de tratament, și secvența de tratament.

Toate informațiile trebuie să fie pregătite, analizate și comunicate pentru educarea, informarea și pentru a primii consimțământul în cunoștință de cauză de la pacient. Ar trebui recunoscut faptul că atât conținutul cât și formatul pentru consultările pacienților ar putea influența succesul consultărilor.

Dr. Georgiana Elefterie-medic estetica si protetica dentara